خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

از آنجایی که از زمانی که خانه والدین خود را ترک کرده اید چندین بار به محل زندگی خود نقل مکان کرده اید، همه اصول اولیه در مورد اسباب کشی را می دانید. می دانید که برای شروع آماده سازی نباید تا هفته آخر صبر کنید. دراین مقاله چندین نکته برای کمک به شما آورده شده است،خلاصه ای ازکارهایی که نباید انجام دهید را درزیر اورده ایم.

1. فنجان و لیوان را در طرفین هم قرار ندهید.

فنجان‌های چای و لیوان‌ها زمانی که آنها را وارونه می‌گذارید، ایمن‌تر می‌مانند. ساختار آنها به آنها اجازه می دهد تا وزن عمودی را در این موقعیت تحمل کنند. با این حال، اگر آنها را در طرفین خود قرار دهید، ضعیف ترین سطوح آنها را آشکار می کنید. ساقه های روی ظروف شیشه ای شما ممکن است بشکند، یا اگر جعبه را خیلی سفت ببندید یا اگر ظروف را خیلی نزدیک به هم قرار دهید، ممکن است کل لیوان یا فنجان خرد شود.

فنجان های چای و ظروف شیشه ای را با وارونه قرار دادن آنهاقرار دهید.

2. بشقاب ها، کاسه ها و ظروف سرو را صاف نگذارید.

ممکن است تصور کنید که اگر می‌خواهید بشقاب‌ها و سایر ظروف سرو خود را ایمن نگه دارید، باید صاف روی هم قراردهید، درست مانند روی میز. با این حال، این وضعیت فشار زیادی به لبه‌های ظروف وارد می‌کند، مخصوصاً اگر ظروف زیادی در یک جعبه قرار گیرند، یا موارد دیگر – حتی موارد نسبتاً سبک – بالای این جعبه قرار گیرند. ظروف پایین ممکن است خرد شوند و شما را با یک ست چینی ناقص باقی بگذارند.

برای جلوگیری از این مشکل، ظروف سرو خود از جمله بشقاب ها و کاسه ها را هنگام بسته بندی روی لبه هایشان قرار دهید. این موقعیت به همه ظروف اجازه می دهد تا فشار به همه قسمت ها پخش شود. با این حال، همچنان باید از قرار دادن وسایل سنگین در بالای جعبه خودداری کنید.

3. ظروف را مستقیماً در مقابل یکدیگر قرار ندهید.

شما می خواهید تمام ظروف چینی را در یک جعبه قرار دهید، بنابراین تصمیم می گیرید آن را بدون هیچ گونه لایه ای بین قطعات بسته بندی کنید. با این حال، ظروف شما ممکن است روی هم خراشیده شوند، یا ضربه شدید می تواند آنها را خرد کند. بنابراین، اگر می‌خواهید ظروف چینی خود را ایمن نگه دارید، باید دور هر ظرفی یک لایه پد قرار دهید. برای محافظت از هر قطعه از حوله، روسری یا فوم استفاده کنید.

4. چیزی را با یک مرکز توخالی،خالی نگذارید.

برخی از قطعات چینی مانند کاسه، فنجان چای، لیوان، و موارد دیگر دارای مرکز توخالی هستند. این فضاهای توخالی شکننده تر از بقیه ظرف ها هستند. در نتیجه، اگر می‌خواهید از این حرکت جان سالم به در ببرند، به حمایت بیشتری نیاز دارند. بالشتک و مواد بسته بندی را در مرکز توخالی قرار دهید، اما آن را تا حد ترکیدن پر نکنید. فقط به اندازه کافی مواد اضافه کنید که ظرف را تقویت کند.

همچنین میتوانید بخوانید

آیا هنگام جابجایی ازجعبه (کارتن)استفاده کنیم یاجعبه پلاستیکی؟

5. در قرار دادن بالشتک در اطراف بیرون جعبه کوتاهی نکنید.

حتی جعبه های مقوایی دارای لبه های سفت هستند که می تواند به چینی شما آسیب برساند. بالشتک اضافی در اطراف هر جعبه اضافه کنید تا ظروف شما چیزی نرم برای جذب سقوط و ضربه داشته باشند. بالشتک باید در قسمت پایین، کناره‌ها و بالای جعبه قرار بگیرد، فقط در صورتی که در موقعیت نامناسبی بیفتد. علاوه بر این، اگر نمی توانید این لایه محافظ را روی یک جعبه قرار دهید، مقداری از چینی خود را به جعبه دیگری منتقل کنید.

6. بین همه ظروف خود فاصله نگذارید.

ظروف شما نباید جایی برای جابجایی داشته باشند. حرکت باعث ایجاد نیرویی می شود که می تواند منجر به شکستن یا خرد شدن ظروف شود. بنابراین، هنگامی که ظروف خود را بسته بندی می کنید، از فوم یا مواد دیگر استفاده کنید تا همه چیز ثابت بماند.

با این حال، همه چیز را آنقدر محکم بسته بندی نکنید که جعبه یا بالشتک به ظروف شما فشار بیاورد. در عوض، مطمئن شوید که همه چیز به راحتی و بدون حرکت در اطراف جا می شود.

7. ظروف شکستنی خود را در جعبه های مقوایی معمولی نگهداری نکنید.

جعبه های مقوایی میوه ای که از خواربار فروشی گرفته اید نمی توانند به اندازه کافی از چینی شما محافظت کنند. اگر از جعبه مقوایی استفاده می کنید، مطمئن شوید که جعبه هایی با ساختار ضخیم و سفت انتخاب می کنید. با این حال بهتر است، اگر بودجه شما به شما فضای کافی می دهد، به جای جعبه از چوب یا پلاستیک محکم استفاده کنید. این مواد نیرو را بهتر جذب می کنند و اجازه نمی دهند هیچ عامل محیطی به چینی شما آسیب برساند.

8. جعبه های دیگر را در بالای ظروف چینی خود قرار ندهید.

تا زمانی که چینی خود را در محکم ترین جعبه قرار ندهید، نباید چیزی جز پارچه های سبک را روی آن قرار دهید. وزن ناشی از هر چیز دیگری می تواند باعث آسیب شود. بنابراین، در صورت امکان، چینی خود را در بالای پشته قرار دهید و آن را در آنجا محکم کنید.

وقتی اطلاعات بالا را دنبال می کنید، لازم نیست نگران چینی شکسته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *