خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

خانه تکانی می تواند یک فرآیند دلهره آور پر از تصمیم گیری باشد، مانند اینکه چه چیزی را پرتاب کنیم و چه چیزی را بسته بندی کنیم. وقتی نوبت به اسباب کشی می رسد، ممکن است سوال باشد که آیا بهتراست از جعبه استفاده کنند یا ظروف پلاستیکی؟ در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب هر کدام آورده شده است.

استفاده ازجعبه و جعبه های پلاستیکی

اول از همه، مهم است که یک مسئله را تعریف کنید. ظروف پلاستیکی با مواد پلی پروپیلن و پلی اتیلن تولید می شوند. قیچی ها اغلب برای نگهداری طولانی مدت طراحی می شوند. اکثر ظروف پلاستیکی با درب جداشدنی ساخته می شوند.

ظروف پلاستیکی را می توان درفروشگاه های پلاستیک فروشی خریداری کرد. ظروف در طیف وسیعی از اشکال، رنگ ها و اندازه ها تولید می شوند.قیمت ظروف پلاستیکی به خصوص در مقایسه با جعبه های مقوایی در سطح بالایی قرار دارد.

استفاده از جعبه ها

جعبه های مقوایی منظره ای آشنا هستندکه دراسباب کشی ها ازآن استفاده می کنیم. جعبه های مقوایی به عنوان ظروف نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند که برای مصارف مختلف از جمله نگهداری مختصر اقلام و بسته بندی کالاها برای حمل و نقل ساخته شده اند. جعبه ها در اندازه های مختلف مانند کوچک، متوسط ​​و بزرگ هستند.جعبه ها به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از جعبه های پلاستیکی هستند.

مزایای استفاده از جعبه های پلاستیکی درجابجایی

برای شروع،بسته بندی اقلام در ظروف پلاستیکی نیازی به چسب و مونتاژ نیست. اکثر ظروف پلاستیکی شفاف هستند، به این معنی که صاحبان خانه مجبور نیستند آنها را با محتویات برچسب بزنند. معاینه بصری تمام چیزی است که برای شناسایی سریع آنچه در داخل ظرف است لازم است.

آب و سایر آسیب‌های فیزیکی به کفش‌ها بعید است، زیرا ظروف پلاستیکی در برابر آب مقاوم هستند. لباس‌های پلاستیکی درجه یک دارای درپوش‌هایی هستند که در صورت بسته شدن دارای مهر و موم ضد آب هستند. صاحبان خانه هایی که وسایل الکترونیکی ظریف و اشیای قیمتی شکننده را جابه جا می کنند، ممکن است برای محافظت از آنها در حین حمل و نقل، آنها را در ظروف پلاستیکی مقاوم در برابر آب بسته بندی کنند.

ظروف پلاستیکی بادوام، ضخیم و سخت تر از جعبه های مقوایی است. باز کردن چمدان ها آسان و مرتب است، زیرا صاحب خانه برای بریدن نواری که معمولاً برای مهر و موم کردن جعبه های مقوایی استفاده می شود، نیازی به ابزار تیز ندارد.

مزایای استفاده از جعبه ها درجابجایی

جعبه های مقوایی ارزان هستند و به راحتی در دسترس هستند. همانطور که گفته شد، صاحبان خانه ممکن است چند جعبه مقوایی را به صورت رایگان بدست بیاورند. جعبه‌های مقوایی نازک‌تر از ظروف پلاستیکی هستند و قابل جمع شدن هستند و در صورت عدم استفاده می‌توان آن‌ها را انبار خانه نگهداری کرد.

بر خلاف جعبه های پلاستیکی با سطوح صاف، وقتی در انبار قرار می گیرند، جعبه های مقوایی روی هم نمی لغزند. بعلاوه، جعبه های مقوایی، قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر هستند، سازگار با محیط زیست هستند. پس از استفاده، جعبه های بدون جوهر را می توان داخل کمپوست انداخت (چاپ جوهر می تواند برای محیط زیست مضر باشد).

همچنین میتوانید بخوانید

لوازم بسته بندی برای جابجایی

معایب استفاده از جعبه های پلاستیکی درجابجایی

جعبه های پلاستیکی، همانطور که قبلاً نشان داده شد، به طور قابل توجهی بیشتر از جعبه های مقوایی قیمت دارند. صاحب خانه ای که ترجیح می دهد از وسایل حمل و نقل استفاده کند، ممکن است 15 تا 20 ظرف برای رفع نیازهای خود بخرد، که می تواند هزینه سنگینی را به همراه داشته باشد که اکثر افراد بودجه ای برای آن در نظر نگرفته اند.

به دلیل اندازه‌ها و شکل‌های مختلف جعبه های پلاستیکی، آنها به خوبی روی کامیون در حال حرکت قرار نمی‌گیرند. بعلاوه، به دلیل سطح لغزنده‌ای که دارند، با هر تکان می‌لغزند.جعبه های پلاستیکی فضای بیشتری را نسبت به جعبه مقوایی خود اشغال می کنند. در حین حمل و نقل، ظروف پلاستیکی ممکن است ترک بخورند.

معایب استفاده از جعبه ها درجابجایی

مقوا ضد آب نیست. جعبه‌ها بدون اینکه در برابر آب مقاوم باشند، می‌توانند به رطوبت اجازه نفوذ دهند که می‌تواند کالاهای داخل را از بین ببرد. حشرات نیز به راحتی می توانند وارد جعبه های مقوایی شوند،جعبه های مقوایی به دلیل سست بودن، مستعد له شدن هستند که می تواند به وسایل داخل آن آسیب برساند.

صاحبان خانه هایی که در حال جابجایی هستند نیز باید جعبه های جدیدی را تهیه کنند که محکم تر و قابل اطمینان تر از جعبه های قدیمی و استفاده شده قبلی هستند. در مقایسه، ظروف پلاستیکی عمر طولانی دارند و ممکن است چندین بار مورد استفاده مجدد قرار گیرند و در زمان و هزینه صاحب خانه هنگام آماده شدن برای جابجایی صرفه جویی می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *