خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

 در اینجا نحوه حمل و نقل ایمن اثاثیه و وسایل خانه برای شما آورده شده است

این امکان وجود دارد که شما تصمیم بگیرید اثاثیه خانه را بدون نیاز به بکارگیری نیروی متخصص جا به جا کنید، آنچه شما نیاز دارید یکی از موارد زیر است:

تریلی

وسیله نقلیه یدک کش

 

کامیون اسباب کشی

بهترین کار این است که وسیله نقلیه شما سقف داشته باشد تا اگرشرایط آب و هوایی تغییرکرد باعث خیس شدن و آسیب به وسایل شما نشودبا این حال، اگر فقط یک تریلر روباز یا یک پیکاپ دارید، به یک برزنت برای کمک به امنیت بار و محافظت از وسایل خود در برابر باد، حشرات و باران نیاز دارید. هر چند تارپ ها امنیت بار زیادی را فراهم نمی کنند. آنها عمدتا برای محافظت در برابر آب و هوا و جلوگیری از پرواز اقلام شل طراحی شده اند.

تعادل بار ایمن

وزن وسیله نقلیه و بار شما روی محورها پخش می شود و تعادلی ایجاد می کند که اگر وسایل سنگین زیادی را در یک طرف، خیلی نزدیک به جلو یا پشت محور عقب قرار دهید، می تواند به هم بخورد.

وانت و کامیون

از بارگیری تمام وسایل سنگین خود در جلو خودداری کنید زیرا ممکن است محور جلو اضافه بار شود. این می تواند باعث مشکلات فرمان شود و تایرهای شما را بیش از حد گرم کند

تریلرها

هرگز اقلام سنگین را پشت محور تریلر عقب قرار ندهید زیرا این امر احتمال دم ماهی شدن تریلر را افزایش می دهد که می تواند منجر به چاقوی جک تریلر شود که وسیله نقلیه یدک کش را واژگون می کند. سنگین ترین اقلام را درست در جلوی محور نگه دارید. وزنه سنگین در عقب تریلر نیز کوپلینگ یدک‌کش را بلند می‌کند، که وزن را از چرخ‌های عقب خودروی یدک‌کش حذف می‌کند و احتمال استفاده از چاقوی جک را افزایش می‌دهد.

جلوی تریلر را زیاد بار نکنید. فقط حدود 10 درصد از وزن تریلر باید از طریق کوپلینگ یدک کش خودرو عبور کند. بیشتر از این، و شروع به بلند کردن چرخ‌های فرمان و طولانی‌تر کردن فواصل ترمز می‌کند.

چگونه بار را مهار می کنید؟

شما از مخلوطی از بستن با تسمه های ضامن دار و مسدود کردن وسایل بین سایر اقلام بزرگتر استفاده خواهید کرد. تسمه های ضامن دار 25 میلی متری درجه مصرف کننده برای این کار ایده آل هستند. آنها را می توان از اکثر فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد، استفاده از آنها آسان است و بار را بسیار بهتر از طناب عمل می کند. طناب ها به سختی به درستی بسته می شوند، تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرند و می توانند مبلمان را گاز بگیرند و به آن آسیب برسانند.

هنگام چیدمان بار، سنگین ترین وسایل را در اطراف دیواره های بیرونی تریلر یا کامیون قرار دهید. آنها را به دیوارها ببندید یا آنها را با مبلمان دیگر مسدود کنید. ایده این است که شما می خواهید هیچ بخشی از بار قادر به حرکت مستقل نباشد. در صورت وجود شکاف، آنها را با جعبه‌های خالی، پتو یا سایر موارد پر کنید تا بار جا به جا نشود

مرکز ثقل بار باید تا حد امکان پایین باشد تا وسیله نقلیه یا تریلی در پیچ ها ثابت بماند. بار را پخش کنید.

همچنین میتوانید بخوانید

راهنمای بسته بندی کردن وسایل اتاق خواب هنگام جابجایی

چگونه وسایل مبلمان را بارگیری می کنید؟

اگرمی‌خواهید با خیال راحت این کار را انجام دهید وبه خود آسیب نرسانید. یک کامیون  با بالابر عقب آسان‌ترین کار است، زیرا می‌توانید وسایل را روی آن بر روی یک چرخ دستی قرار دهید و به کمک آن بار را جا به جا کنید(فقط مراقب باشید که بالابر عقب را بیش از حد بار نکنید)

این بالابر عقب می تواند حداکثر 2000 کیلوگرم وزن داشته باشد اما از لولا فقط 600 میلی متر فاصله دارد. درست در لبه دم بالابر تنها می تواند 500 کیلوگرم وزن داشته باشد

اگر وسیله نقلیه شما دم بالابر ندارد، رمپ بارگیری بهترین چیز بعدی است، اگرچه در هوای مرطوب ممکن است لغزنده شود.

اگر هیچ کدام را ندارید، باید از عضله خود برای قرار دادن وسایل در پشت ماشین استفاده کنید، سپس برای مرتب کردن آنها به پشت بروید. در سوار شدن و پیاده شدن از وسیله نقلیه بسیار مراقب باشید زیرا سقوط و آسیب رساندن به خود امکان دارداستفاده از سه نقطه تماس همیشه امن ترین راه است.

اگر از وانت استفاده می کنید، به احتمال زیاد از نوع کنار چاهی (کناره های فلزی) با درب عقب تاشو خواهد بود.

معمولاً وزن درب عقب فقط حدود 200 کیلوگرم است

مرکز ثقل بار را زیر سطح کناره‌های پیکاپ نگه دارید، در غیر این صورت خطر سقوط وسایل امکان دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *