خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

اگر تا به حال کالایی را ارسال کرده اید، حتما در مورد مواردی اعم از گم شدن یا آسیب بار به دلیل شرایط مختلف شنیده اید. با یک سرویس تحویل قابل اعتماد مانند کیمیا بار، حمل و نقل اقلام یک فرآیند امن و روان است. با این حال، چیزهایی وجود دارد که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند:

بلایای طبیعی

شرایط آب و هوایی سخت

 

بیمه حمل و نقل چیست؟

بیمه باربری حفاظت اضافی است که محموله شما را در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدگی پوشش می دهد. بیمه باربری شما را در طول فرآیند حمل و نقل خیال راحت وبدون استرس نگه می دارد. اگر برای بار شما اتفاقی بیفتد، بیمه‌گر ارزش آن را بازپرداخت می‌کند تا مجبور نباشید هزینه‌ها را خودتان تامین کنید. بیمه حمل و نقل را می توان از شرکت حمل و نقل یا بیمه گذاران شخص ثالث سفارش داد. بسته به نیازهای تجاری شما، انواع مختلفی از بیمه حمل و نقل کالا وجود دارد.

 

تفاوت بیمه باربری و مسئولیت حمل و نقل چیست؟

فرستنده ها اغلب تصور می کنند که بیمه حمل و نقل و مسئولیت حمل و نقل یکسان هستند در حالی که واقعاً اینطور نیست. هر محموله رزرو شده با پوشش مسئولیت محدود همراه است و کلمه “محدود” تفاوت اصلی را توضیح می دهد. میزان نهایی پوشش بر اساس نوع کالا و بر اساس تعرفه های حامل تعیین می شود. در بیشتر موارد، ارزش محموله شما را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهد، به‌ویژه زمانی که ارزش  بالایی داشته باشد.

هنگامی که بار شمابه دلیل قصور آنها از بین رفت، شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند وجه را به شما بازپرداخت کنند. برای دریافت حداکثر میزان مسئولیت پوشش حامل، باید ثابت کنید که کالای شما به درستی بسته بندی شده و آسیبی ندیده است. در شرایطی مانند شرایط بد آب و هوایی و بلایای طبیعی، متصدی حمل و نقل مسئولیت کاملی در قبال حمل و نقل شما ندارد.

با بیمه، مهم نیست که چه اتفاقی برای بار شما می افتد. همچنین لازم نیست ثابت کنید که این حادثه تقصیر حامل بوده است. اگر کالای شما از طریق بیمه حمل و نقل ارسال می شود، نیازی نیست تا زمان رسیدگی به ادعای خود صبر کنید یا در مورد اینکه آیا بازپرداخت دریافت خواهید کرد یا خیر، استرس داشته باشید. در مقایسه با پوشش مسئولیت، بیمه حمل و نقل راحتی بسیار بیشتری را برای فرستنده ارائه می دهد و به شما امکان می دهد سریعتر بازپرداخت کنید. به طور معمول، مطالبات به جای چند ماه، ظرف 30 روز پرداخت می شود. در دراز مدت، دریافت بیمه حمل و نقل یک راه حل مقرون به صرفه است. علاوه بر این، نمایندگان بیمه مدارک را برای شما مدیریت خواهند کرد.

همچنین میتوانید بخوانید

ویژگی های یک باربری قابل اعتماد

 

چه زمانی باید بیمه حمل و نقل بگیرم؟

هنگام رزرو یک محموله و شراکت با یک شرکت حمل‌ونقل خاص، سعی کنید حداکثر پوشش مسئولیت کالاهای شما را بفهمند اگر ارزش کرایه شما بیشتر از مبلغ ذکر شده باشد، بهتر است بیمه شوید. همچنین، بیمه باربری در موارد زیر ضروری است:

شما کالاهای شکننده را ارسال می کنید. اگر بار شما به کلاس اقلام شکننده اشاره دارد، بیشتر مستعد شکستگی است.قیمت تمام شده یک محصول بسیار بالاست. غالباً چنین محصولاتی نیاز به رسیدگی ویژه و ذکر جزئیات اندازه و وزن آنها در اسناد بیمه دارند.در صورت آسیب یا مفقود شدن حمل و نقل، زمانی برای صبر کردن برای رسیدگی به ادعا ندارید. مطالبات ثبت شده در زمینه بیمه حمل و نقل ظرف یک ماه پرداخت می شود.

موارد مهمی که باید از آنها مراقبت کرد

حتی پس از دریافت بیمه تمام عیار، لازم است مشخصات حمل بار را به خاطر بسپارید. هرچه حمل و نقل بار را بهتر سازماندهی کنید، احتمال آسیب کمتر است.

اطمینان حاصل کنید که بسته بندی مناسب برای کالاهای خود تهیه کنید. این اولین قدم برای جلوگیری از هر گونه آسیب است. چه شکننده باشند و چه نیاز به حفاظت اضافی داشته باشند، از شرایط ایمن برای حمل و نقل اطمینان حاصل کنید.

ارائه اطلاعات دقیق در مورد باربری شما یک ضرورت است. در صورت آسیب دیدگی محموله در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. همچنین، می‌توانید ویژگی‌های حمل‌ونقل خود را هنگام ثبت ادعا مقایسه کنید.قبل از حمل و نقل از بار خود عکس بگیرید. این یک توصیه خوب است که می تواند هنگام بررسی دلایل و عواقب آسیب / زیان بار مفید باشد.خرید بیمه حمل و نقل یک تصمیم هوشمندانه و گزینه غیرقابل جایگزینی برای فرستنده هایی است که می خواهند از آن مطمئن باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *