خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

شما به تازگی تصمیم گرفته اید که درسراسر کشور یا در سراسر جهان حرکت کنید و ساعات طولانی سفر در پیش دارید.  چه تصمیم گرفته باشید با ماشین و یا با هواپیما سفر کنید، باید راهی برای اطمینان ازآسیب نرسیدن به ویولن، ویولا، ویولن سل، باس زهی یا سایر سازهای زهی خود بیابید. شما یک ساز شکننده دارید و اگر اتفاقی برای آن بیفتد احساس نابودی خواهید کرد.

در زیر، در مورد بسته بندی و حمل و نقل ایمن ساز زهی خود بیشتر به شما خواهیم گفت. ما درک می کنیم که چقدر برای آن ارزش قائل هستید و نه فقط به دلایل پولی. ساز شما یکی از مهمترین منابع بیان هنری شما را نشان می دهد و موسیقیایی آن شما را به وجد می آورد. از نکات زیر برای محافظت از آن استفاده کنید.

 

1. یک کیس سخت بخرید

ویولن‌ها، ویولاها و برخی گیتارها معمولاً با کیس‌های سخت عرضه می‌شوند. با این حال، سازهای بزرگتر مانند ویولن سل این کار را نمی کنند. شما یک کیس سخت می‌خواهید زیرا آنها از ساز شما در برابر عواملی مانند گرما و رطوبت محافظت می‌کنند که می‌تواند چوب را منحرف کند و صدای ساز شما را خراب کند. جعبه های سخت همچنین از ابزار شما در صورت افتادن از وسیله نقلیه شما محافظت می کنند.

حتی اگر کیس های سخت نسبت به نمونه های نرم و پارچه ای خود هزینه بیشتری دارند، متوجه خواهید شد که آنها مستحق این هزینه هستند. آنها همچنین مکانی امن برای نگهداری کمان، کلوفون، تیونرها، صداها و سایر لوازم جانبی در اختیار شما قرار می دهند.

2. رشته های ابزار خود را شل کنید

حتی با یک قاب سخت، ساز شما همچنان در معرض دمای سرد و گرم قرار می گیرد. و مانند تمام اجسام، ابزار شما با دما منبسط و منقبض می شود. سازهای زهی نیز از چندین ماده مختلف تشکیل شده اند که با سرعت های مختلف منبسط و منقبض می شوند. این بدان معناست که مواد مختلف به یکدیگر فشار وارد می کنند – به خصوص رشته ها.

چوب ساز شما سریع‌تر از سیم‌ها منبسط می‌شود، بنابراین سیم‌ها محکم‌تر می‌شوند تا زمانی که بشکنند یا صفحه انگشت پاره شود. رشته های خود را شل کنید، اما نه آنقدر که از پل شما حمایت نکنند.

3. موهای کمانی ابزار خود را شل کنید

اگر کمان دارید، یک اصل مشابه در مورد کمان شما اعمال می شود. موها و چوب با سرعت های مختلف منبسط می شوند، بنابراین اگر موها را شل نکنید، مو یا کل کمان ممکن است بشکند. اما آنقدر آنها را شل نکنید که اگر چیزی به آن گیر کرد، بیرون بیفتند.

4. همه کلیدهای تنظیم را موازی با اسکرول/هدستاک بچرخانید

نمی‌خواهید کلیدهای کوک شما چیزی را بگیرد و قطع شود، بنابراین آن‌ها را بچرخانید تا موازی با طومار یا پایه ساز شما قرار گیرند. اما اگر نگران شکستن کلیدهای تنظیم خود هستید، می توانید آنها را نیز بردارید و در جعبه خود قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که پل شما ممکن است پشتیبانی کافی را دریافت نکند. خوشبختانه، می‌توانید آموزش‌های آنلاین زیادی برای بازسازی پل خود بیابید، یا می‌توانید از یک متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

5.بار خود را بیمه کنید

اگر ابزار شما آسیب دید، بیمه به شما کمک می کند تا هزینه تعمیرات یا تعویض را بپردازید. ممکن است نخواهید ابزار جدیدی بخرید، زیرا به ابزار فعلی خود وابسته شده اید، اما حداقل اگر شرایط اضطراری رخ دهد، یک شبکه ایمنی مالی خواهید داشت.

6.اطلاعات تماس را در مورد خود قرار دهید

اگر باید ابزار خود را ارسال کنید، اطلاعات تماس به شرکت های پستی راهی می دهد تا در صورت مفقود شدن آن را به شما برگردانند. اگر مجبور باشید ابزار خود را در هواپیما چک کنید یا به طور تصادفی آن را در هتل رها کنید، یک اصل مشابه اعمال می شود.

7. با خط مشی های خطوط هوایی تأیید کنید

در بیشتر مواقع، می‌توانید ابزارهای کوچک‌تری مانند ویولن، ویولا و بانجو را در حین حمل و نقل به داخل هواپیما ببرید. با این حال، باید با شرکت هواپیمایی خود چک کنید. به هر حال، اگر ابزار شما مجبور باشد با بقیه چمدان های تحویل داده شده زیر هواپیما سفر کند، به عایق اضافی نیاز دارد.

برای سازهای بزرگتر، ممکن است مجبور شوید بلیط اضافی بخرید تا آن را با خود به داخل کابین ببرید. مجدداً برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید.

همچنین میتوانید بخوانید

چندراه برای محافظت ازظروف چینی در حین جابجایی

8. ابزار خود را از نور، گرما و رطوبت دور نگه دارید

اگر قصد دارید به جای پرواز با ابزار خود رانندگی کنید، آن را در جایی از وسیله نقلیه خود نگهداری کنید که در معرض گرما، نور یا رطوبت نباشد. پنجره ها را بسته نگه دارید و از صفحه های پنجره برای محافظت از نور استفاده کنید. وسیله نقلیه خود را نیز در دمای معمولی نگه دارید.

9. تسمه در ابزار خود

برای ایمنی بیشتر، اگر جا دارید، از کمربند ایمنی خود استفاده کنید تا ابزار خود را روی صندلی عقب محکم کنید.اگر نگرانی های بیشتری در مورد حمل و نقل ابزار خود دارید، به خصوص اگر مجبور هستید آن را در یک ماشین در حال حرکت قرار دهید، با شرکت حمل و نقل خود صحبت کنید. کارشناسان آنها احتمالاً راه حل هایی برای شما دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *