خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

اتاق خواب های ما علاوه بر پناه دادن از هرج و مرج و به هم ریختگی یک جابجایی، اغلب دارای بیشترین تعداد اقلام شخصی با ارزش هستند – به جز کمد و کمد لباس ما. بسته به اندازه خانه شما، بسته بندی این فضاها می تواند دلهره آور باشد و به راحتی می توان آنها را تا پایان فرآیند بسته بندی خود به تعویق انداخت.

 از کجا شروع می کنید؟ بیا یک نگاهی بیندازیم:

جابجایی اتاق خواب زمان بسیار خوبی برای مرتب کردن وسایل خود – به خصوص کمد لباس – و خلاص شدن از شر هر چیزی است که دیگر نیازی ندارید، استفاده می کنید یا نمی خواهید. این همچنین روند جابجایی و باز کردن بسته بندی در مکان جدید شما را بسیار آسان تر می کند. اتاق را به مناطق تقسیم کنید تا همه چیز ساده تر شود و وسایل خود را به انبوهی جدا کنید:

چیزهایی که باید نگه دارید

چیزهایی برای اهداکردن یا فروش

چیزهایی برای دور انداختن

علائم ساییدگی نامطلوب مانند لکه یا ساییدگی را نشان می دهد.

به طور جبران ناپذیر آسیب دیده است و ارزش تعمیر ندارد.

شما چندین تی شرت دارید – آیا واقعاً به 15 تی شرت مشکی ساده نیاز دارید؟

دیگر با استایل شما سازگار نیست، به خصوص اگر بتوان آن را به راحتی تعویض کرد،دیگرمناسب نیست

همچنین میتوانید بخوانید

چندمرحله برای بسته بندی وسایل الکترونیکی درهنگام جابجایی

نکته: از این فرصت استفاده کنید و از شر هر آویز لباس شکسته یا استفاده نشده نیز خلاص شوید. اندازه و شکل آنها می تواند جعبه کردن آنها را دشوار کند، به خصوص اگر مجموعه ای یکنواخت از آنها نداشته باشید، بنابراین هر چه تعداد کمتری داشته باشید، بهتر است.

لوازم بسته بندی

اکنون که چیزهای خود را مرتب کرده اید تصور بهتری از میزان نیاز خود از نظر لوازم خواهید داشت. برای بسته بندی ایمن وسایل اتاق خواب، موارد زیر را جمع آوری کنید:

مجموعه ای از جعبه ها در اندازه های مختلف از جمله جعبه های کمد لباس

حباب بند

بسته بندی را کشیده یا کوچک کنید

نوار ماسک و بسته بندی

مواد بسته بندی مورد علاقه شما (مانند روزنامه مچاله شده)

مقوا راه راه

کاغذ برای بسته بندی

کاغذ یا دفترچه یادداشت برای نوشتن

نشانگر و خودکار

پلاستیک زباله

تمیز کردن وسایل

ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی و آچار آلن برای جدا کردن مبلمان

روکش و جعبه تشک

پتو مبلمان

نکته : هنگام بسته‌بندی و جابجایی وسایل خود، لباس‌های راحت بپوشید که به راحتی می‌توانید در آن جابجا شوید، و همچنین کفش‌های پنجه بسته با کفی ضخیم برای محافظت از پاهایتان بپوشید.

با در دست داشتن وسایل، می توانید شروع به بسته بندی وسایل کنید. ابتدا اتاق خواب مهمان را بسته بندی کنید. وقتی به اتاق یا اتاق خواب بچه‌هایتان می‌رسید، وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید یا هر چیزی را که تا بعد از روز جابه‌جایی از آن استفاده نمی‌کنید را جمع‌آوری کنید و وسایلی که معمولاً استفاده می‌شوند را تا آخر جمع آوری کنید

همانطور که وسایل خود را بسته بندی می کنید، فهرستی از هر چیزی که در هر جعبه وجود دارد، مهم نیست که چقدر کوچک است، تهیه کنید. لیست را داخل یکی از فلپ ها بچسبانید تا بتوانید به راحتی آنچه در جعبه وجود دارد را بدون نیاز به حفاری در آن ببینید. مطمئن شوید که بیرون جعبه را با اطلاعات زیر به وضوح برچسب گذاری کرده اید:

اتاق (اتاق خواب، اتاق مهمان، اتاق کودک)

شماره جعبه (یکی از پنج، یا هر سیستم سازمانی که قصد استفاده از آن را دارید)

محتویات جعبه (به عنوان مثال: لباس زمستانی، کتاب و غیره)

آدرس مقصد

با در اختیار داشتن سیستم بسته بندی و لوازم، شروع به بوکس کردن وسایل به ترتیبی کنید که برای شما منطقی است. این نکات را دنبال کنید:

قبل از اینکه کمد خود را جمع کنید، لباس های کثیف را بشویید.یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آسان‌تر کردن بسته‌بندی این است که لباس‌های خود را در جعبه‌های کمد لباس قرار دهید. به این ترتیب، می‌توانید آن‌ها را روی چوب لباسی بگذارید و به سادگی آن‌ها را هنگام باز کردن وسایلتان به کمد جدیدتان منتقل کنید. بسته‌بندی بخش‌هایی از لباس‌های آویزان در کیسه‌های زباله یک جایگزین خوب و کم‌هزینه است، اگر به صورت محلی حرکت می‌کنید یا خودتان جابه‌جا می‌شوید.لباس‌هایی را که نگه می‌دارید در کشوها بگذارید و کشو را از کمد بیرون بیاورید، سپس آن‌ها را با بسته‌بندی یا نوار چسب محکم کنید. یا، اقلام را تا کنید/بپیچانید و مرتب کنید که بر اساس کدام کشو قرار می‌گیرند تا فرآیند باز کردن بسته‌بندی راحت‌تر انجام شود.

از اقلامی مانند تی شرت نیز می توان به عنوان روکش برای محافظت از وسایل غیر شکننده استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که در کدام جعبه از آنها استفاده می کنید تا رد آنها را گم نکنید.

همچنین میتوانید بخوانید

سوالات متداول بیمه باربری

تجهیزات جانبی

برای جابه‌جایی جواهرات گران‌قیمت در ماشین خود برنامه‌ریزی کنید تا خطر گم شدن، دزدیده شدن یا گم شدن آن‌ها را کاهش دهید. با ارزش‌ترین قطعات خود را در بسته‌بندی حباب‌دار یا کیسه‌هایی که داخل آن‌ها قرار گرفته‌اند بپیچید و آن‌ها را در داخل جعبه جواهرات یا جعبه‌های دیگر با محفظه‌هایی مانند ظروف نگهداری صنایع دستی نگه دارید.

کلاه‌ها و کفش‌ها را داخل جعبه‌هایی که دارند بگذارید. اگر دیگر جعبه‌های اصلی را ندارید، کفش‌ها را در کاغذ بپیچید و آن‌ها را به هم بچسبانید یا در یک کیف قرار دهید. برای کلاه، تاج را با دستمال کاغذی پر کنید تا مطمئن شوید که در حین حرکت له نمی شود، سپس آن را با مواد بسته بندی احاطه کنید. کلاه یا کفش را در پایین جعبه قرار ندهید، جایی که به راحتی له شده و ممکن است برای همیشه چروک شود.

قبل از قرار دادن اقلام در جعبه کوچک و پر کردن قسمت های خالی با مواد بسته بندی انتخابی، هر چیزی که شکننده است را با دقت در کاغذ حباب دار یا دستمال کاغذی بپیچید و در جای خود بچسبانید. اگر اقلام ظریفی دارید، آنها را در کاغذ حباب دار یا دستمال کاغذی بپیچید و قبل از قرار دادن آنها در جعبه بزرگتر، در جعبه های کوچک و جداگانه خود قرار دهید. کادر را به عنوان “شکننده” در بالا و حداقل دو طرف علامت گذاری کنید.

هرگونه مواد چسبنده یا چسب را از پوسترها و چاپ های بدون قاب بردارید، آنها را بپیچید و در لوله های استوانه ای قرار دهید تا در حین حمل و نقل محافظت شوند.

قاب عکس ها و آینه ها باید یک ورق کاغذ راه راه یا حباب های کوچک روی شیشه قرار داده شود تا از خراشیدگی جلوگیری شود، همراه با مقوا یا محافظ گوشه های پلی استایرن. آنها را طوری قرار دهید که به صورت عمودی روی لبه هایشان داخل جعبه قرار گیرند تا از ترک خوردن شیشه جلوگیری شود. فضای اضافی را با مواد بسته بندی پر کنید تا قاب ها در طول حمل و نقل جابجا نشوند و جعبه را به عنوان “شکننده” در بالا و حداقل دو طرف علامت بزنید.

کتاب‌ها باید در جعبه‌های مخصوص کتاب یا جعبه‌های کوچک‌تر قرار داده شوند تا وزنی که می‌توان اضافه کرد محدود شود و از آسیب‌های ناشی از بلند کردن جلوگیری شود. هر فضای خالی در جعبه را با مواد بسته بندی پر کنید تا از جابجایی کتاب ها در حین جابجایی جلوگیری کنید، که می تواند به کتاب ها آسیب برساند و به طور ناخواسته باعث آسیب شود. جعبه های کتاب که در حین حمل و نقل جابه جا می شوند یا می افتند نیز می توانند آسیب قابل توجهی به سایر وسایل شما وارد کنند.

مبلمان

هر چیزی را که می توان جدا کرد از هم جدا کنید. پیچ‌ها، مهره‌ها و پیچ‌ها را در یک کیسه قرار دهید، روی آن برچسب بزنید و آن را محکم به قسمتی از مبلمانی که از آن آمده‌اند وصل کنید.

سطوح مبلمان را با احتیاط با کاغذ، روکش یا روکش حباب دار بپوشانید تا از خط و خش محافظت کنید. برای قطعات بزرگتر، از پتوهای متحرک استفاده کنید.

پایه های مبلمان را با روکش حباب دار یا محافظ پایه بپیچید و در صورت امکان آن ها را به صندلی، میز یا میزی که متعلق به آن است وصل کنید.

فرش ها را جاروبرقی بکشید، آنها را بغلتانید و با طناب یا نوار چسب محکم کنید. برای محافظت بیشتر، آن ها را با پوشش کششی یا جمع شونده یا یک ملحفه قدیمی بپوشانید.

برای آباژورها لامپ را بردارید.شما همچنین می توانید چنگ (سیمی که لامپ وآیاژور لامپ را احاطه کرده و از آن محافظت می کند) بردارید. پایه لامپ را در پوشش حبابی بپیچید و آن را با مواد بسته بندی بالشتک کنید تا از جابجایی آن در جعبه جلوگیری کنید. سایه را در یک جعبه جداگانه، بسته بندی شده در کاغذ یا حباب بسته بندی کنید تا از له شدن یا پاره شدن محافظت شود.

شرکت های باربری حرفه ای می توانند کلیه امور بسته بندی و آماده سازی برای حمل و نقل اثاثیه شما را انجام دهند.

همچنین میتوانید بخوانید

نحوه بسته بندی و حمل آثار هنری

تخت و رختخواب

تمام پتوها، ملحفه‌ها  را که قبل از اسباب‌کشی به آن‌ها نیاز ندارید یا نمی‌خواهید به‌عنوان بسته‌بندی وسایل ظریف استفاده کنید، جمع‌آوری کنید. برای اینکه کتانی‌هایتان در حین حمل و نقل کثیف نشوند، آن‌ها را در یک چمدان بگذارید یا جعبه‌ای را که در آن قرار می‌دهید با یک کیسه پلاستیکی بزرگ بپوشانید.ملحفه، پتو و بالش را که هنوز روی تختتان باقی مانده است بردارید. اگر وقت دارید، قبل از بسته بندی آنها را بشویید و خشک کنید.تشک خود را در یک کیسه یا جعبه تشک قرار دهید تا تمیز و محافظت شود.در صورت امکان، چارچوب تخت و فنر جعبه خود را جدا کنید. همه پیچ‌ها، مهره‌ها و پیچ‌ها را در یک کیسه پلاستیکی که به وضوح برچسب‌گذاری شده است قرار دهید و کیسه را به یک قطعه بزرگ و قابل تشخیص از چارچوب تخت وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *