خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

بسته‌بندی مناسب گیاهان آپارتمانی برای جابه‌جایی بخش مهمی از این فرآیند است. جابجایی می تواند به اندازه کافی استرس زا باشد و آخرین چیزی که نیاز دارید این است که گیاهان شما در حین حمل و نقل به دلیل آماده سازی نامناسب نابود شود.نترسید بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای جابجایی آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیست و مهم نیست چه مسافتی را طی می کنید بنابراین می توانید با موفقیت اینکار را به سرانجام برسانید.اگر از یک شرکت باربری استفاده می کنید، توجه داشته باشید که اکثر شرکت های اسباب کشی گیاهان آپارتمانی شما را جابجا نمی کنند. در ابتدا، این ممکن است یک ناراحتی به نظر برسد، اما در واقعیت، بهتر است که شخصاً مسئول گیاهان خود در حین جابجایی باشید تا از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. به طور کلی ایده خوبی نیست که گیاهان خود را در پشت یک ون در حال حرکت قرار دهید و به بهترین ها امیدوار باشید. بنابراین حتی اگر شرکت باربری به شما پیشنهاد جابه‌جایی گیاهان آپارتمانی را دادند، بهتر است خودتان آنها را جابجا کنید.در حین جابجایی، شما می خواهید گیاهان آپارتمانی خود را در طول فرآیند تا حد امکان در معرض استرس کمتری قرار دهید. این معمولاً به این معنی است که گیاهان آپارتمانی شما یکی از آخرین وسایلی هستند که باید بسته بندی شوند و یکی از اولین وسایلی هستند که پس از رسیدن به مقصد باز می شوند.

گیاهان خود را برای اسباب کشی آماده کنید.

سه هفته قبل از تاریخ نقل مکان، تمام گیاهان آپارتمانی خود را از گلدان ها و گلدان های سفالی شکستنی و در ظروف پلاستیکی پیوند بزنید. این نه تنها تضمین می کند که گلدان های سفالی شما در حین حمل و نقل شکسته نمی شوند، بلکه گیاهان شما را سبک تر و حمل و بسته بندی در جعبه های متحرک را آسان تر می کند.

قبل از اینکه همه گیاهان آپارتمانی خود را به خانه جدید منتقل کنید، بهتر است آنها را به طور کامل بررسی کنید. آخرین چیزی که می خواهید در حالی که مشغول باز کردن جعبه ها و استقرار در خانه جدید خود هستید با آن مقابله کنید، هجوم شپشک های آردآلود یا کنه های عنکبوتی است. حتی اگر شواهدی از آفات روی گیاهان خود پیدا نکردید، استفاده از صابون حشره کش به عنوان یک اقدام احتیاطی باعث آرامش خاطر شما در حین اسباب کشی می باشد.

حدود یک هفته قبل از حرکت، گیاهان خود را هرس کنید. کوتاه کردن رشد نامنظم نه تنها به گیاهان شما کمک می کند جمع و جور باقی بمانند و حمل و نقل آنها راحت تر باشد، بلکه رشد جدید را نیز تشویق می کند که به آنها کمک می کند تا با محیط جدید خود سازگار شوند. از هرس سرخس ها، کاکتوس ها و ساکولنت ها خودداری کنید – این گیاهان اگر به حال خود رها شوند شادتر خواهند بود.

چگونه گیاهان آپارتمانی خود را بسته بندی کنیم

راه های مختلفی برای بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای جابه جایی وجود دارد و روشی که انتخاب می کنید احتمالاً به نوع گیاه شما بستگی دارد. آیا ساکولنت و کاکتوس کوچک دارید؟ اگر اینطور است، جعبه ها و روکش حباب دار احتمالا برای شما کار خواهند کرد. اگر گیاهان آپارتمانی گرمسیری با شاخ و برگ های بزرگ و پربرگ دارید – ممکن است گیاهان به بسته بندی اضافی برای محافظت از برگ ها در طول حمل و نقل نیاز داشته باشند.

روز قبل از نقل مکان بهترین زمان برای شروع بسته بندی گیاهان است. بله، احتمالاً احساس می کنید که این آخرین لحظه است، اما به یاد داشته باشید که می خواهید گیاهان خود را در معرض کمترین استرس ممکن قرار دهید. اگر گیاهان نیاز به بسته بندی در جعبه دارند، بهتر است 24 ساعت یا کمتر در جعبه ها باشند تا فقدان نور به شدت روی آنها تأثیر نگذارد.

همچنین میتوانید بخوانید

نحوه جابه جایی مبلمان دراسباب کشی

 

از بسته بندی حباب دار استفاده کنید

هنگامی که در حین جابجایی گیاهان آپارتمانی خود را بسته بندی می کنید، روکش حباب بهترین دوست شماست، به خصوص برای کاکتوس های خاردار و ساکولنت ها که در صورت تماس با گیاهان مجاور می توانند به آنها آسیب برسانند. از ملحفه‌های قدیمی، روزنامه، کاغذ بسته‌بندی قهوه‌ای یا نایلون حباب‌دار برای محافظت از گیاهان خود استفاده کنید و آنها را در جعبه‌ها نگه دارید.

نکته
در صورت امکان، درب جعبه را باز بگذارید تا امکان دسترسی به جریان هوا و نور خورشید در حین حرکت فراهم شود. با این حال، اگر در هوای سرد در حال جابه جایی هستید، ارائه مقداری محافظت در برابر عناصر ایده خوبی است. در هر صورت، چند سوراخ در کناره‌های جعبه‌ها ایجاد کنید تا مقداری هوا جریان پیدا کند.

یکی دیگر از راه های مفید برای بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای جابجایی، استفاده از دستگیره های بالای سر در وسیله نقلیه خود برای آویزان کردن گیاهان است. می توانید از گلدان و سبدهای آویزان برای آویزان کردن گیاهان خود استفاده کنید یا می توانید از چوب لباسی ماکرامه برای آویزان کردن گیاهانی که در ظروف غیر آویزان کاشته می شوند استفاده کنید. به جای خرید آویزهای گیاهی، می توانید چوب لباسی های خود را از نخ نیز بسازید.

گیاهان انگور را به آرامی بپیچید و در هنگام حمل و نقل در بالای گلدان قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که انگورها به طور تصادفی در درب ماشین در حین جابجایی نشتی، پاره یا گیر نمی کنند. اگر مواظب باشید هیچ آسیبی پیش نمی آید.

بزرگترین گیاهان شما ممکن است در جعبه ها یا آویزان از سقف ماشین شما قرار نگیرند و احتمالاً باید مستقیماً روی زمین یا صندلی وسیله نقلیه قرار گیرند. صندلی های خود را تا کنید تا فضای بیشتری در صندلی عقب برای گیاهان خود ایجاد کنید. ایده خوبی است که یک کیسه پلاستیکی را در اطراف پایه گلدان ها قرار دهید یا یک ظرف در زیر گیاه خود قرار دهید تا ماشین خود را از خاک یا آب باقیمانده محافظت کنید.

قبل از شروع رانندگی، مطمئن شوید که گیاهان ایمن هستند و در حین حمل و نقل سقوط نمی کنند. بهترین راه برای انجام این کار این است که سایر اقلام یا گیاهان را محکم در اطراف پایه گلدان ها قرار دهید تا آنها را در جای خود نگه دارید.

یکی دیگر از راه‌های بسته‌بندی ایمن گیاهان، استفاده از کاغذ بسته‌بندی یا پلاستیک برای محافظت از گیاهان برگ‌دار از نیشگون گرفتن یا پاره شدن گیاهان در حین حمل و نقل است. به روشی فکر کنید که گل فروشی شما دسته گل ها را بسته بندی می کند گیاهان بوته دار مانند دیفن باخیا، دراسنا، هیولاها و برخی از فیلودندرون ها از بسته بندی به این شکل سود می برند.

پایه گلدان را با کاغذ یا پلاستیک محکم بپیچید و آن را در جای خود بچسبانید و سپس اجازه دهید قسمت بالای گلدان به شکل مخروطی در اطراف شاخ و برگ گیاه بیفتد. از نوار چسب استفاده کنید تا به آرامی بسته بندی را در بالا نگه دارید و مراقب باشید که فضای زیادی در اطراف برگ ها باقی بماند.

شما تمام گیاهان خود را بسته بندی کرده اید و اکنون بالاخره زمان جا به جایی فرا رسیده است. در حالی که بسته بندی صحیح گیاهان خود اولین قدم خوبی برای اطمینان از محافظت از آنها در حین جابجایی است، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید در حین حمل و نقل به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید گیاهان شما ایمن به مقصد می رسند.

همچنین میتوانید بخوانید

چگونه یک کاناپه مستعمل را تمیز کنیم

گیاهان را در معرض دمای شدید قرار ندهید

نگه داشتن گیاهان در محیطی با دمای کنترل شده در حین حرکت یکی از پیچیده ترین جنبه های حرکت گیاهان است. اگر یک مسیر کوتاه تا خانه جدید خود دارید، این احتمالاً مشکلی نخواهد بود. قبل از اینکه گیاهان خود را در داخل وسیله نقلیه قرار دهید، مطمئن شوید که دمای ماشین  شما ثابت است: این به معنای انفجار گرما یا تهویه مطبوع است!

گیاهان شما در بسته بندی خود ایمن هستند، اما آیا گلدان ها و جعبه ها در وسیله نقلیه شما ایمن هستند؟ هیچ مقدار بسته بندی خوب گیاهی را که در طی یک پیچ یا توقف ناگهانی روی ماشین می چرخد ​​نجات نمی دهد، بنابراین قبل از حرکت، مطمئن شوید که همه گیاهان شما به درستی در وسیله نقلیه محکم شده اند. این ممکن است به معنای استفاده از جعبه ها و اقلام دیگری باشد که در حال جابجایی آنها هستید تا گیاهان را در موقعیت خود نگه دارید، یا حتی از کمربند ایمنی برای نگه داشتن گیاهان بزرگتر در جای خود استفاده کنید. هر کاری که انجام می دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی ایمن هستند تا در طول سفر در برابر پیچ و خم ها مقاومت کنند.

اگر مسافت طولانی تری دارید که شامل یک یا چند ایستگاه در طول مسیر است، ممکن است در هر مرحله از سفر خود گیاهان خود را همراه خود ببرید. اگر در هتل اقامت دارید، در صورت امکان بهترین گزینه است که گیاهان خود را با خود به اتاق بیاورید. تا اطمینان حاصل شود که آنها یک شبه در معرض عناصر قرار نمی گیرند.

هنگامی که به خانه جدید خود رسیدید، گیاهان آپارتمانی باید یکی از اولین چیزهایی باشند که بایداز بسته بندی خارج کنید. گیاهان را با احتیاط از بسته بندی آن ها خارج کنید و جای مناسبی در خانه خود برای آن ها پیدا کنید و سپس سعی کنید زیاد سرشان شلوغ نشود. به یاد داشته باشید که هدف حداقل استرس به گیاهان است.

برخی از گیاهان نسبت به سایر گیاهان نسبت به تغییرات مربوط به جا به جایی حساس‌تر هستند بنابراین اگر برخی از گیاهان شما پس از استقرارعلائم ناراحتی نشان می‌دهند، نگران نباشید. با مراقبت و زمان مناسب، آنها بهبودی کامل پیدا می کنند

 

نکته
در چند هفته اول پس از جابجایی، به گیاهان خود اجازه دهید تا قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در محیط خود، با خانه جدید خود سازگار شوند. این بدان معناست که در این مدت گلدان مجدد، گیاهان متحرک، کوددهی و آبیاری حداقلی وجود ندارد. وقتی مطمئن شدید که گیاهانتان شاد و سالم هستند، در صورت تمایل می‌توانید دوباره آنها را به ظروف اصلی خود پیوند بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *