خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

اگر در حال برنامه ریزی برای نقل مکان هستید و تصمیم گرفته اید به جای استخدام شرکت باربری ، خود این کار را انجام دهید، ممکن است برایتان سوال باشد که بهترین راه برای جابجایی مبلمان چیست.؟در حالی که وسایل کوچک مانند لباس ها راحت تر بسته بندی می شوند، حمل مبلمان بزرگ و حجیم می تواند چالش برانگیزتر باشد. بدون اقدامات احتیاطی مناسب، اثاثه یا لوازم داخلی ممکن است آسیب ببیند،مبلمان شیشه ای ممکن است بشکند و قطعات چوبی ممکن است خراشیده شوند. آمادگی برای جابجایی اثاثیه برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل شما حتی قبل از رسیدن به مکان جدید بسیار مهم است.

آماده کردن مبلمان برای جابه جایی

همانطور که برای بسته بندی اثاثیه خود آماده می شوید، داشتن تجهیزات مناسب و یادگیری چند ترفند می تواند این روند را آسان تر و ایمن تر کند.

لوازم بسته بندی مناسب داشته باشید

به غیر از جعبه های مقوایی، نوار بسته بندی و بسته بندی حباب دار، وسایل جابجایی مبلمان دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بسیاری از این لوازم در فروشگاه های سخت افزار محلی یا به صورت آنلاین در دسترس هستند. با این حال، برخی از شرکت های حمل و نقل نیز این لوازم را اجاره می دهند، که ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری باشد.

همچنین میتوانید بخوانید

لوازم بسته بندی برای جابجایی

 

اگر قصد دارید اثاثیه بزرگ را جابجا کنید، مطمئن شوید که این وسایل اسباب کشی را در اختیار دارید:

پتو

بسته بندی حباب دار

روکش مبل و تشک

پوشش کششی پلاستیکی

ورق های مقوا راه راه

پد مبلمان

مبلمان را تمیز کنید

قبل از بسته بندی، وقت بگذارید و تمام مبلمان خود را کاملا تمیز و گردگیری کنید. گرد و غبار و زباله های باقی مانده می توانند مبلمان شما را در حین جابجایی خراش دهند. علاوه بر این، تمیز کردن مبلمان قبل از اسباب کشی به این معنی است که هیچ کثیفی  را وارد خانه ی جدید خود نمی کنید.

قطعات جدا شدنی ازمبلمان راجدا کنید

در صورت امکان، برای جدا کردن کامل قطعات مبلمان خود وقت بگذارید. این کار اسباب کشی را بسیار آسان تر می کند، از آسیب در حین جابجایی جلوگیری می کند و هنگام بارگیری کار آسان تر انجام می شوداین نیز یکی از وقت گیرترین کارهای آماده سازی مبلمان شما برای جابجایی است، بنابراین بر این اساس برنامه ریزی کنید.

در اینجا چند قطعه وجود دارد که باید به جدا کردن آنها فکر کنید:

در صورت امکان پایه ها و تاپ ها را از تمام میزها جدا کنید

چارچوب های تخت را کاملاً از هم جدا کنید، از جمله تخته سر و تخته پا

دستگیره ها و سایر قطعات قابل جابجایی را از کمدها و میزها جدا کنید

بالشتک ها و پایه های مبل ها و صندلی ها را بردارید

نحوه بسته بندی مبلمان

همانطور که مشغول جدا کردن قطعات مبل ازهم هستیدامکان گم کردن وسایل کوچک نیز هست. از یک کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم برای نگه داشتن پیچ، سخت افزار و سایر اقلام کوچک برای هر قطعه مبلمان استفاده کنید. با استفاده از یک نشانگر دائمی روی کیسه پلاستیکی برچسب بزنید و آن را بچسبانید تا از گم شدن سخت افزار در حین جابجایی جلوگیری کنید.

از روزنامه، حوله و سایر اقلام نرم مانند ملحفه برای بسته بندی اشیاء شکننده ای که می خواهید بسته بندی کنید استفاده کنید. استفاده از این روش می تواند به شما کمک کند تا از لوازم بسته بندی خود نهایت استفاده را ببرید زیرا می توانید اقلام بیشتری را با جعبه های کمتر حمل کنید.

همچنین میتوانید بخوانید

آنچه باید در مورد جابجایی در حین و پس از همه گیری کووید19 بدانید

 

نحوه پیچیدن مبلمان برای جابجایی

بهترین راه برای محافظت و آماده سازی مبلمان برای جابجایی، صرف زمان کافی برای بسته بندی صحیح همه چیز است. روکش حباب دار برای محافظت از قطعات ظریف مانند میز شیشه ای و… بهترین است. روکش پلاستیکی برای وسایل روکش شده مانند نیمکت و تشک مناسب است.برای مبلمان چوبی،از استفاده از نایلون حباب دار یا هر نوع نایلون پلاستیکی خودداری کنید زیرا می تواند به سطح مبلمان آسیب برساند. در عوض، از یک پتو یا پد مبلمان در بین آنها استفاده کنید تا پوشش پلاستیکی مستقیماً با چوب تماس نداشته باشد.

 

جابجایی مبلمان با خیال راحت

اکنون که مبلمان شما آماده جابجایی است، وقت آن است که خانه خود را برای روز جابجایی تنظیم کنید. داشتن یک برنامه روزانه اسباب کشی به شما کمک می کند تا قطعات بزرگ مبلمان را با خیال راحت جابه جا کنید.

درها و راهروها را اندازه گیری کنید

هنگام اسباب کشی، داشتن یک برنامه به شما کمک می کند در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. در حالی که می‌توانید قطعات خاصی را از بین ببرید، مبل‌ها، کابینت‌ها و کمدها هنوز اجسام بزرگی هستند. تمام قطعات مبلمان و درها و راهروهای خود را اندازه بگیرید تا نحوه جابجایی آنها را مشخص کنید.

تعیین کنید که آیا باید قاب درب یا هر قالب پایه دیواری را بردارید تا به شما کمک کند تا مبلمان را راحت جابه جا کنید

 

درها و راهروها را پاک کنید

چند روز قبل از تاریخ جابجایی خود، تمام مسیرهای رسیدن به درب ورودی را باز کنید. درها و ورودی‌ها را از هر درهم‌کاری پاک کنید. درها را کاملاً باز کنید و از درپوش درب برای باز نگه داشتن آنها در طول حرکت استفاده کنید. این کار جابجایی اثاثیه را از خانه آسان می کند و در حین جابجایی مبلمان را از ضربه زدن به وسایل محافظت می کند.

 

ابزارهای حرکتی مناسب را دریافت کنید

جابجایی قطعات کوچک مبلمان بدون تجهیزات و ابزار آسان است. با این حال، مبلمان بزرگ‌تر مانند صندلی‌های سنگین، مبل‌ها، کابینت‌ها و کمدها ممکن است به تجهیزات جابجایی خاصی نیاز داشته باشند. برای راحت تر (و ایمن تر) جابجایی این قطعات، یک کامیون اجاره کنید. سایر ابزارهای متحرک که می توانند مفید باشند عبارتند از تسمه های متحرک و تخته اسکید.

 

ازگلایدرمبلمان استفاده کنید

اگر کفپوش چوبی یا کاشی دارید، گلایدر را زیر مبلمان قرار دهید تا از خراشیدگی کف جلوگیری شود. علاوه بر گلایدرهای مبلمان، چیزهایی مانند حوله و مقوا می توانند به جابجایی آسان مبلمان کمک کنند و همچنان از کفپوش شما محافظت کنند.

همچنین میتوانید بخوانید

بهترین زمان برای نقل مکان به یک خانه جدید

کامیون مناسبی را انتخاب کنید

هنگامی که قصد دارید به تنهایی حرکت کنید، مهم است که کامیون مناسبی را انتخاب کنید. به دنبال کامیون ها یا کانتینرهای متحرک با بند و سطح شیب دار باشید. گره‌ها به شما کمک می‌کنندباعث شود مبلمان درحین جا به جایی ثابت بماند و تکان نخورد و از افتادن آن در حین حمل و نقل جلوگیری کنید. وجود رمپ نیز بارگیری و تخلیه اقلام سنگین را آسان می کند.

 

نکاتی که باید هنگام آماده کردن همه چیز برای جا به جایی در نظر بگیرید:

اثاثیه سنگین را به تنهایی جابجا نکنید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اکثر مردم همچنان سعی می کنند اثاثیه سنگین را خودشان بلند کنند. از دوستان یا اعضای خانواده کمک بخواهید. یا اینکه برای جابه‌جایی قطعات سنگین نیروی کار را استخدام کنید.

 

ابتدا اثاثیه سنگین را بارگیری کنید.

ابتدا سنگین ترین وسایل را درکامیون قرار دهید. این به توزیع یکنواخت وزن کمک می کند تا رانندگی کامیون راحت تر شود. همچنین اقلام سنگین‌تر را روی دیوار قرار دهید تا دسترسی آسان‌تری برای بارگیری و تخلیه کامیون داشته باشید.

گرچه پیشنهاد ما به شما انتخاب یک شرکت باربری متخصص و کارآمد می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *