خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

کسب وکارها و خانواده‌ها مطمئناً هر روز بسته بندی نمی‌کنند یا جابه‌جا نمی‌شوند، اماشرکت باربری کیمیا باردرروز چندین بار این کار را می‌کنند! از سال 1390، ما یک یا دو چیز در مورد جابجایی، بسته بندی و ذخیره سازی یاد گرفتیم. در زیر لیستی از نکات جابجایی برای جلوگیری از هرگونه چالش یا حادثه قبل، حین و حتی پس از نقل مکان به مکان جدید آورده شده است.نکات متحرک زیر را بررسی کنید تا حرکت بعدی خود را به یک فرآیند بدون درز تبدیل کنید:اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، چک لیست جابجایی ما را بررسی کنید.

کالاهایی را که به آنها نیاز ندارید ازمیان بردارید.
از شر مواد قابل اشتعال خلاص شوید – رنگ، بنزین، سیلندرهای گاز.
سوخت خالی از ماشین های چمن زنی، کلیپر، ماشین های اصلاح و غیره.
لباس، آیا به همه آنها نیاز دارید؟
کتاب های مهم، یکبار مصرف، کتاب های خانوادگی ارزشمند.
همه کالاهای الکتریکی را بررسی کنید – آیا آنها در خانه جدید کار می کنند؟
شروع به ایجاد تغییر لیست آدرس خود کنید.
اگر وسایل الکترونیکی مانند استریو را جابجا می کنید، ببینید آیا هنوز جعبه اصلی آنها را دارید یا خیر.
فرش ها را تمیز کنید
اگر بچه دارید، اسباب بازی هارا ازهمه جدا کنیدودرجعبه مناسب قراردهید.
مدارک شخصی مانندگواهینامه رانندگی و غیره را جمع کنید.
شروع به کاهش ذخایر فریزر کنید.

مواد بسته بندی

فقط از کارتن های محکم استفاده کنیدشروع به جمع آوری جعبه هابکنیدکه توسط فروشگاه های مواد غذایی دور انداخته شده اند. روزنامه های قدیمی را برای استفاده در بسته بندی ذخیره کنید، اما به یاد داشته باشید که جوهر ممکن است ساییده شود و لباس یا سایر موارد را لکه دار کند.

هشدار: تخم حشرات و حشراتی مانند سوسک ها می توانند در جعبه های غذا حرکت کنند.

 

هنگام تهیه جعبه از فروشگاه های مواد غذایی این را در نظر داشته باشید. در اینجا فهرستی از لوازم بسته بندی است که مفید خواهد بود:

کیسه های پلاستیکی و برچسب برای شناسایی آسان.
دستمال کاغذی برای کارهای بسته بندی ظریف.
رول های کاغذ راه راه برای مجسمه ها و اقلام شکننده.
نوار چسب دار (عرض 1/2 تا 2 اینچ) و/یا ریسمان محکم برای آب بندی کارتن ها.
نشانگرها و برچسب هایی برای شناسایی محتویات کارتن ها.
دفترچه یادداشت و ماژیک
قیچی و/یا چاقوی تیز.

همچنین میتوانید بخوانید

چندنکته برای بسته بندی وسایل کوچک هنگام جابجایی

نکات بسته بندی

 

قبل از بستن چمدان، باید یک برنامه ی بازی داشته باشید. این نکات بسته بندی را بررسی کنید تا در طول فرآیند جابجایی دچار مشکل نشوید:

هر روز وسایل یک اتاق را جمع و بسته بندی کنید. این به شما در زمان باز کردن بسته بندی کمک می کند.
روزی چند کارتن بسته بندی کنید، خیلی زودتر از حرکت شروع کنید.
همه جعبه ها را علامت گذاری کنید، اتاق و شماره جعبه را مشخص کنید. برای نشان دادن تعداد جعبه های بسته بندی شده در هر اتاق، و تعداد کل کارتن های بسته بندی شده، یک گزارش شناسایی کارتن تهیه کنید. ایده خوبی است که در گزارش خود فضایی برای بخش نظرات ویژه بگذارید تا شرایط کارتن یا محل کالاهای با ارزش بالا را یادداشت کنید. هر گونه اقلام با ارزش بالا را به شرکت باربری که وظیفه جابجا کردن وسایل شما را دارد اطلاع دهید.
مطمئن شوید که مقدار زیادی مواد پرکننده در دسترس دارید.
مطمئن شوید که ته همه کارتن ها محکم است و وزن محتویات را نگه می دارد.
نوار بسته بندی یا نوار چسب دار بهتر از چسب نواری است.
اقلام سنگین تر را به سمت پایین جعبه و اقلام سبک تر را به سمت بالا بسته بندی کنید. سعی کنید وزن هر جعبه 5 کیلو گرم یا کمتر باشد. حرکت را بسیار آسان تر می کند. یک قانون کلی که باید در مورد اندازه کارتن به خاطر بسپارید، هر چه کالایی سنگین‌تر باشد، کارتن کوچک‌تر است.

بسته بندی ظروف

یک کارتن با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و کف کارتن را با کاغذ بسته بندی مچاله شده بپوشانید.
با کاغذ بسته بندی که به طور مرتب روی میز کار چیده شده است، یک صفحه را روی کاغذ وسط قرار دهید.
گوشه ای را روی چندین ورق کاغذ بسته بندی بگیرید و کاغذ را روی بشقاب بکشید تا ورقه ها به طور کامل صفحه را بپوشانند. صفحه دوم را روی صفحه قرار دهید و با حرکت در جهت عقربه های ساعت، گوشه دوم را بگیرید و ورقه ها را روی صفحه دوم بکشید.
بشقاب سوم را روی هم بچینید. دو گوشه باقیمانده را بگیرید، دو ورق از هر گوشه را (یکی یکی) روی بشقاب تا بزنید.
پشته بشقاب های پیچیده شده خود را وارونه روی کاغذ بسته بندی خود قرار دهید.
کل بسته را دوباره بپیچید: با یک گوشه کاغذ بسته بندی شروع کنید و دو ورق را روی بسته بکشید، بسته را با گوشه بعدی و سپس گوشه سوم را بپوشانید. و در نهایت، چهارم.
بسته را با نوار بسته بندی ببندید.
بسته ظروف را در جعبه ای با اندازه متوسط ​​قرار دهید تا بشقاب ها روی لبه قرار گیرند.
از این فرآیند روی همه ظروف استفاده کنید. هنگام بسته بندی ظروف کوچکتر، می توانید تعداد بیشتری را روی هم قرار دهید.

بسته بندی لیوان ها

با قرار دادن کاغذ بسته بندی روی میز کار، یک فنجان را در فاصله شش تا هشت اینچ از یکی از گوشه ها قرار دهید.
حالا گوشه نزدیک کاغذ را به سمت بالا و روی فنجان بکشید.
یک فنجان دوم را مستقیماً در بالا، با دسته به سمت چپ، لانه کنید (فنجان دوم باید خود را در کاغذ بسته بندی که روی فنجان های پایین تا شده جا دهد).
دو گوشه کناری را یکی یکی به سمت بالا بکشید و گوشه ها را داخل جام بالایی قرار دهید.
فنجان پایین و بالا را در موقعیت خود نگه دارید و فنجان ها را به گوشه باقی مانده بغلتانید. کاسه های همزن شکننده ممکن است به همین روش رول شوند.
فنجان های ظریف مانند چینی باید یکی یکی پیچیده شوند. لیوان یا ظروف چینی باید با دستمال مچاله شده پر شود و یکی یکی بپیچید.

لیوان های بسته بندی و ظروف پایه

قبل از بسته بندی، لیوان ها و ظروف پایه را با دستمال مچاله شده یا کاغذ بسته بندی پر کنید.
گوشه کاغذ بسته بندی را بگذارید و آن را یک یا دو دور کامل بچرخانید (بسته به اندازه). دو طرف کاغذ بسته بندی را به سمت بالا و روی شیشه/ظروف پایه بکشید و تا گوشه دور به چرخیدن ادامه دهید. ممکن است از رول های کاغذ راه راه یا جعبه های سلولی برای محافظت بیشتر استفاده شود.
لیوان ها و ظروف پایه را در بالای جعبه خود قرار دهید. اقلام سنگین تر (ظروف، پارچ و غیره) باید در پایین جعبه قرار گیرند.
ظروف شیشه ای و ظروف بنیادی ظریف باید در حالت عمودی قرار گیرند، نه در کنار آن.

مهم نیست که چه چیزی را بسته بندی می کنید، باید از کاغذ بسته بندی مچاله شده در بین هر لایه استفاده کنید تا در هر جایی که شکافی وجود دارد، تناسب خوبی داشته باشید. تمام جعبه های دارای اقلام “شکننده” باید بر این اساس علامت گذاری شوند.

همچنین میتوانید بخوانید

چندابزار سازمانی ضروری برای جابجایی

نکات تخصصی بسته بندی

فهرست تک تک وسایل خانه بی پایان است. با دنبال کردن نشانگرهای بسته بندی ما می توان بیشتر آنها را بسته بندی کرد. در اینجا چند نکته اضافی برای بسته بندی اقلام اصلی آورده شده است.

کشوهای دفتر – بیش از حد بارگذاری نکنید. بار بسیار سنگین می تواند باعث آسیب شود.
محصولات کنسرو شده و سایر مواد غذایی غیر منجمد – در حالت عمودی و با حداکثر 24 تا 30 قوطی در هر کارتن بسته بندی کنید. سعی نکنید مواد فاسدشدنی را جابجا کنید. ظروف شیشه ای و غذاهای بسته بندی شده را به صورت جداگانه بپیچید و در کارتن های کوچک بسته بندی کنید.
غذاهای منجمد و گیاهان – به دلیل ماهیت ظریف و فاسد شدنی این اقلام، اکثر شرکت های باربری از پذیرش این اقلام بسته بندی شده منع می شود زمانی که محموله شما بیش از 150 مایل حمل می شود و/یا تحویل ظرف بیست و چهار (24) انجام نمی شود. ساعت از زمان بارگیری مواد غذایی منجمد ارسال شده طبق این دستورالعمل ها باید در فریزر بسته بندی شوند که در زمان بارگیری در دمای معمولی انجماد عمیق باشد.
ساعت ها – آونگ را در ساعت های بزرگ بردارید یا محکم کنید.

پرده ها – پرده ها را روی میله های عرضی در کارتن های کمد آویزان کنید، یا در کارتن های تمیز بسته بندی کنید. پرده ها را از میله ها بردارید، تا کنید و در کارتن بسته بندی کنید.
مواد قابل اشتعال و احتراق – مایعات قابل اشتعال و قوطی های آئروسل نباید بسته بندی شوند. تغییرات دما و فشار می تواند باعث نشت و یا حتی انفجار آنها شود. برای محافظت از خود، باید بدانید که اگر این اقلام را بسته بندی کنید و به محموله شما یا دیگران آسیب وارد کنند.
لامپ ها و آباژورها – لامپ ها، چنگ ها و سایه ها را بردارید. بند ناف را بپیچید. لامپ ها را با ملافه یا بسته بندی جداگانه بسته بندی کنید و در کارتن تمیز و با روکش دستمال کاغذی قرار دهید. چنگ و فینیال (دسته تزئینی) را با کاغذ بسته بندی و چسب به دیواره داخلی کارتن که دارای سایه است بپیچید. سایه ها را در دستمال کاغذی بپیچید، نه روزنامه. به صورت عمودی در کارتن های بزرگ و آستردار قرار دهید.

داروها – درپوش ها را با نوار چسب ببندید. به صورت عمودی در کارتن های کوچک بپیچید و بسته بندی کنید. در صورت نیاز در طول سفر، همراه خود داشته باشید.
آینه‌ها، نقاشی‌ها و تصاویر – برای مراقبت ویژه، به نماینده خود در مورد نقاشی‌های ارزشمند بگویید. آینه های کوچک، عکس ها، نقاشی ها و قاب ها را بپیچید و روی لبه در کارتن قرار دهید. تصاویر و نقاشی های بزرگ را روی لبه در ظروف مقوایی سنگین قرار دهید. آینه های دیواری یا کمد بزرگ توسط جابجایی ها پایین آورده می شوند و در کارتن های مخصوص قرار می گیرند. برای ایمنی بیشتر، نوار را به صورت مورب روی آینه قرار دهید تا در برابر آسیب بهتر محافظت شود. روزنامه را مستقیماً روی تابلوها قرار ندهید.
رایانه های شخصی و ضبط کننده های ویدیویی – تجهیزات الکترونیکی ارزشمند را در صورت وجود در کارتن های اصلی بسته بندی کنید. در غیر این صورت، از کارتن های محکم و راه راه استفاده کنید و لایه های محافظ را در کف کارتن قرار دهید. یک پتو یا پد محافظ قدیمی را دور آن بپیچید و آن را در کارتن آن قرار دهید. بالشتک اضافی را بین کارتن و کامپیوتر یا ضبط کننده ویدیو قرار دهید. سیم ها را جداگانه بپیچید، برچسب بزنید تا کاربرد مشخص شود و در کیسه پلاستیکی دور از سطوح ظریف قرار دهید. طناب های غیرقابل جدا شدن نیز باید بسته شوند. سیم ها را بین کامپیوتر یا ضبط کننده ویدیو و کارتن قرار دهید. مطمئن شوید که رایانه شخصی شما “پارک شده” و آماده حمل و نقل است.
ظروف نقره ای – برای جلوگیری از کدر شدن، هر قطعه را در پارچه یا کاغذ حاوی گوگرد کم بپیچید. برای جلوگیری از خراشیدن روی سینه ظروف نقره از یک پتوی قدیمی یا پد متحرک به عنوان روکش استفاده کنید.
ابزار – سوخت را از ابزارهای برقی تخلیه کنید (مواد اشتعال را به هیچ عنوان حمل نکنید). ابزارها را در کارتن های کوچک و محکم بسته بندی کنید. در صورت ارزشمند بودن آن را جداگانه بپیچید.
تشک های بستر آبی – تمام آب را از بستر آب تخلیه کنید و با گرفتن سیستم های بافل داخلی با وینیل خارجی، تشک را هر بار 20 اینچ تا کنید. چین‌ها را تنظیم کنید تا از ایجاد چروک‌ها بر روی بافل‌های جداگانه جلوگیری کنید. برای دستورالعمل های ویژه در مورد مراقبت و حمل و نقل تشک خود، با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید. تشک خود را در کارتن با اجسام نوک تیز یا تیز قرار ندهید.
ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها – ماشین‌ها و موتورسیکلت‌هایی که روی ماشین در حال حرکت حمل می‌شوند باید تقریباً خالی از سوخت باشند. باتری های موتورسیکلت باید جدا شوند. ضد یخ خودرو باید برای محافظت در برابر سرمای شدید در زمستان کافی باشد.
کباب پز و مخازن پروپان – رنده ها و بریکت ها را جداگانه در روزنامه بپیچید (یا همه بریکت ها را در یک کیسه مواد غذایی قرار دهید) و قطعات را در کارتن قرار دهید. کارتن را با کاغذ بپوشانید تا حرکت محتویات را کاهش دهید. مخازن پروپان را نمی توان جابجا کرد. برای مطمئن ترین روش با شرکت مربوط به آن کالا مشورت کنید.

همچنین میتوانید بخوانید

نحوه بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای اسباب کشی

 

باشرکت باربری کیمیا بار تماس بگیرید
اگر در مورد این نکات حمل و نقل و بسته بندی سؤالی دارید یا می خواهید یک برآورد رایگان برای خدمات بسته بندی ویا حمل و نقل داشته باشید، لطفاً با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *