خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

هر گونه مبلمان روکش شده، مانند کاناپه های دست دوم، که خریداری می کنید، باید قبل از آوردن آن به خانه، ضدعفونی و تمیز شوند. در غیر این صورت ناخواسته میکروب ها، بوها و آفات را وارد خانه خود می کنید.

 

اگر به دنبال بهترین راه برای تمیز کردن کاناپه‌ای هستید که بچه‌های کوچکتان اغلب از آن استفاده می‌کنند، ابتدا یک پاک‌کننده مبل‌های پارچه‌ای طبیعی را امتحان کنید.

این ها راه‌های مؤثری برای ضدعفونی کردن و از بین بردن بو از مبل‌های مستعمل بدون پاک‌کننده‌های فروشگاهی هستند. با این حال، در برخی موارد، اگر لکه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید سرسخت هستند، ممکن است لازم باشد به یک تمیزکننده قوی‌تر متوسل شوید.

همچنین میتوانید بخوانید

نحوه بسته بندی و حمل آثار هنری

آنچه شما نیاز دارید

وکیوم

برس

مواد شستشو

جوش شیرین

سرکه

صابون کاستیل

آب گرم

اسپری حشرات (اختیاری)

دستمال مرطوب ضد عفونی کننده (اختیاری)

 

دستورالعمل ها

 

کاناپه را جاروبرقی بکشید

اولین قدم این است که تمام خرده های شل، کثیفی و خز را از روی اثاثیه یا لوازم داخلی تمیز کنید. مراقب ریزش حشرات یا سایر علائم آفات باشید. شما می خواهید جاروبرقی را به هر شکاف ممکنی وارد کنید و ممکن است لازم باشد چندین بار روی کاناپه را جارو برقی بکشید.

ضد عفونی زده و آن را پاک کنید

ممکن است خودتان بخواهید یک پاک کننده و لکه زا  درخانه بسازید همچنین می توانید از پاک کننده های شیمیایی موجود درفروشگاه ها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که قدرت لکه بری دارد برای این کار ابتدا روی یک تکه پارچه امتحان کنید

در مرحله بعد، بخش های غیر روکش را با یک ضد عفونی کننده قابل اعتماد پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب یا اسپری که انتخاب می کنید تنها یک سفید کننده نباشد زیرا این امر می تواند به چوب یا سایر قسمت های غیر پارچه ای مبل شما آسیب برساند. اگر مطمئن نیستید ابتدا یک نقطه کوچک را تست کنید. در این مرحله نگران ضدعفونی کردن پارچه نباشید. فرآیند تمیز کردن این کار را انجام می دهد.

اسپری حشرات (اختیاری)

اگر کاناپه را دست دوم تهیه کردید،قبل از آوردن کاناپه به خانه، سطح آن را اسپری حشره کش بزنید. حشرات و آفات ناخواسته می توانند لانه ای را در مبل ها و مبلمان قدیمی بدون دیده شدن با چشم غیر مسلح بسازند.گوشه ها و برآمدگی ها را با یک اسپری حشره همه منظوره اسپری کنید که برای دفع و از بین بردن آفاتی مانند ساس، کک، کنه موثر است. کاناپه را به مدت 24 ساعت در مکانی با تهویه مناسب خارج از خانه خود بگذارید.

همچنین میتوانید بخوانید

چندین موارد که دریک شرکت حمل ونقل باید به دنبال آن باشید

از بین بردن بوها

بسیاری از بوهای موجود در مبل ها ناشی از باکتری ها و رطوبت بیش از حد است. جوش شیرین برای مقابله با هر دو مشکل کارساز خواهد بود. با این حال، ابتدا روی یک تکه پارچه  امتحان کنید تا مطمئن شوید که جوش شیرین پارچه را روشن نمی کند.سپس، مقدار زیادی جوش شیرین را روی تمام قسمت‌های یک مبل بپاشید. از یک برس مخصوص استفاده کنید تا جوش شیرین را در یک لایه یکنواخت روی هر سطح روکش شده پخش کنید. اجازه دهید جوش شیرین برای چند ساعت  بماند، سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

از بین بردن لکه ها

اگر بعد از استفاده کردن ازجوش شیرین مبل شما هنوز بو می دهد، مخلوطی از سرکه سفید و آب را روی سطح اسپری کنید. پس از خشک شدن محلول، بوی سرکه و هر عطر دیگری نیز از بین می رود.

قبل از اینکه اقدام به پاک کردن لکه از روی مبل خود کنید، نوع پارچه آن را مشخص کنید. برخی از مبل ها با روکشی ساخته شده اند که آنقدر شکننده است که نباید خیس شود. سایر موارد، مانند روکش‌های چرم  مصنوعی، ممکن است نیاز به توجه ویژه داشته باشند

اکثر اثاثیه یا لوازم خانگی از جنس پارچه  با مخلوط تمیزکننده زیر به خوبی عمل می کنند

محلول سرکه و صابون: یک فنجان آب گرم،1/4فنجان سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری صابون کاستیل را با هم مخلوط کنید. اگر صابون کاستیل ندارید، از مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید. مخلوط را داخل یک بطری اسپری یا یک کاسه قرار دهید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن مبل خود برای مدت طولانی

مرتباً جاروبرقی بکشید: از دستگاه برس و شکاف روی جاروبرقی برای جارو کشیدن کاناپه هفته ای یکبار استفاده کنید.

رول پرز: از یک غلتک پرز برای پاک کردن موهای حیوانات خانگی از روی روکش استفاده کنید.

از روکش مبل استفاده کنید محافظ‌های مخصوص مبل را بیندازید و از ریختن مایعات روی مبل جلوگیری کنید.

 

از بین بردن لکه از روی مبل

از بین بردن لکه ها می تواند یک فرآیند آزمون و خطا باشد. اگر مشکل زیادی دارید، به اجاره دستگاه قالیشویی فکر کنید و از یک شوینده مبلی باکیفیت و مناسب برای مبل خود استفاده کنید. اگر می‌خواهیدچندراهکار خانگی راامتحان کنید این موارد را امتحان کنید:

جوهر

برای لکه های جوهر، پنبه ای را با الکل آغشته کنید و به آرامی روی آن ناحیه بمالید.

زنگزدگی

محلولی از آب لیمو و نمک، صابون و آمونیاک می تواند به شما کمک کند لکه های زنگزدگی را از روی مبلمان پاک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *