خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

برای دوستداران کتاب، چیدمان کتاب برای نقل مکان به یک خانه جدید می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد، زیرا کتاب ها از نظر اندازه یکی از سنگین ترین وسایل خانه هستند. و دوستداران واقعی کتاب ممکن است صدها، اگر نه هزاران کتاب برای جابجایی داشته باشند. در صورت امکان، سعی کنید با خلاص شدن از شر هر کتابی که استفاده نمی کنید یا به آن نیاز ندارید، مجموعه کتاب های خود را کاهش دهید، هرچند ممکن است سخت باشد. اما به یاد داشته باشید که شرکت‌های حمل‌ونقل معمولاً بر اساس وزن باری که حمل می‌کنند هزینه دریافت می کنند بنابراین دلیل خوبی برای کنار گذاشتن کتاب‌هایی که می‌توانید بدون آن زندگی کنید وجود دارد.وقتی صحبت از جابجایی کتاب به میان می‌آید، پیروی از روش‌های تکمیل شده توسط کتابخانه‌ها منطقی است که بسیاری از آنها هر هفته صدها کتاب را در سراسر کشور بسته‌بندی و ارسال می‌کنند.

آنچه شما نیاز دارید

جعبه های مقوایی محکم

کاغذ بسته بندی

بسته بندی حباب دار

چسب بسته بندی

جعبه های مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که مجموعه دقیقی از کتاب ها را برای جابه جایی انتخاب کردید، جعبه های مقوایی محکم و متوسط ​​را بخرید یا اجاره کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانند وزن را نگه دارند (جعبه‌های جدید ممکن است برای وزن رتبه‌بندی شوند) و مطمئن شوید که رطوبت ندارند – این نگرانی خاص در مورد جعبه‌های دست دوم است. همچنین، مقداری نوار بسته بندی محکم برای مهر و موم کردن پایین و بالای جعبه و همچنین یک نشانگر برای برچسب زدن محتویات جعبه بخرید.

جعبه ها را برای بسته بندی آماده کنید

اگر جعبه های بسته بندی جدیدی خریداری می کنید، ابتدا باید آنها را کنار هم قرار دهید. مطمئن شوید که کف آن را با یک لایه چسب دوتایی روی تمام درزها به خوبی ببندید. در جایی که فلپ وسط را می بندید، مطمئن شوید که نوار را حداقل تا نیمه تا دو طرف جعبه ادامه دهید. اگر از جعبه بازیافتی استفاده می کنید، همیشه قسمت پایین را برای بار سوم بچسبانید تا مطمئن شوید که نگه می دارد.

همچنین میتوانید بخوانید

چگونه ویولن، ویولن سل یا سایر سازهای زهی خود رادرحین جابجایی حرکت دهید

بسته بندی کتاب های گالینگور

کتاب‌های جلد گالینگور را با قرار دادن آن‌ها در جعبه‌ای در حالت عمودی قرار دهید، ستون فقرات را در کنار جعبه قرار دهید، درست همانطور که در یک قفسه قرار می‌دهید. کتاب‌ها باید به‌خوبی در جای خود قرار گیرند، اما به قدری محکم باشند که ممکن است وقتی از جعبه خارج می‌شوند، آسیب ببینند. در صورت تمایل، قبل از قرار دادن آن در جعبه، از کتاب‌های با ارزش با بسته‌بندی در کاغذ بسته‌بندی محافظت کنید. متناوبا، جلدهای گالینگور کم ارزش را می توان صاف و روی هم قرار داد.

از کتاب‌های با ارزش مانند آلبوم‌های عکس قدیمی یا نسخه‌های اول محافظت می‌کند، با مقوای سفت که بین هر جلد قرار می‌گیرد تا خارها را صاف نگه دارد و از هر گونه حرکتی جلوگیری کند. همچنین، هر کتاب را در کاغذ بپیچید و داخل جعبه را با بسته بندی حباب دار یا کاغذ بسته بندی توپی بپوشانید.

بسته بندی شومیز

کتاب‌های شومیز معمولی را در پشته‌های صاف بسته‌بندی کنید، یا آنها را در ابتدا به گونه‌ای قرار دهید که لبه‌های کاغذ رو به بالا باشند. بسته بندی آنها با لبه های کاغذ رو به پایین باعث خم شدن صفحات می شود. شما همچنین می توانید کتاب ها را با استفاده از روش های مختلف در یک جعبه بسته بندی کنید. فقط مطمئن شوید که آنها را در زوایای مختلف بسته بندی نکنید.

قبل از بستن جعبه، از کاغذ دیواری برای پر کردن فضاهای باقی مانده استفاده کنید. کتاب ها می توانند به راحتی در حین جابجایی جابجا شوند و باعث آسیب شوند. جعبه را بچسبانید و روی آن برچسب «کتاب» بزنید. اگر از جعبه‌های قدیمی استفاده مجدد می‌کنید، مطمئن شوید که علامت‌های قبلی را خط بزنید تا در مورد اینکه جعبه اکنون چه چیزی را در خود جای می‌دهد سردرگمی وجود نداشته باشد.

جعبه های کتاب و سایر اقلام سنگین را در کف کامیون یا وسیله نقلیه خود قرار دهید. جعبه ها را روی هم قرار ندهید مگر اینکه بتوانید به درستی آنها را محکم کنید تا نتوانند جابجا شوند یا واژگون نشوند. کتاب‌ها سنگین هستند و اگر جعبه‌ها واژگون شوند، می‌توانند آسیب زیادی به مبلمان یا سایر اقلام شکستنی وارد کنند.

نکاتی برای ذخیره طولانی مدت کتاب

اگر نیاز به نگهداری کتاب برای مدت طولانی دارید، مطمئن شوید که محل نگهداری آن خشک و خنک است. و اگر کتاب های شما ارزش بالایی دارند، ممکن است بخواهید به جای کاغذ بسته بندی برای بسته بندی آنها از کاغذ بدون اسید استفاده کنید. کاغذ بدون اسید به مرور زمان خراب نمی شود و زرد نمی شود. قبل از بسته بندی کتاب ها از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *