خدمات باربری در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
باربری تهران
جستجو کردن
Close this search box.

حرکت دادن پیانو بسیار سخت است. قبل از اینکه بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، ممکن است به فکراین بیفتید که این کار رابه شرکت های باربری بسپارید

این امر به ویژه در مواردی صادق است که لازم باشد پیانو را از پله‌ها پایین بیاورید، به داخل آسانسور بروید یا فضاهای تنگی برای پیمایش داشته باشید.

پیانوها بسیار سنگین و بسیار ارزشمند هستند. به آسیب هایی که می توانید به خانه و کمر خود وارد کنید اهمیت ندهید. اگر مصمم هستید که پیانو را خودتان جابجا کنید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد تا مطمئن شوید که جا به جایی پیانو با خیال راحت انجام می شود.

کمک بخواهید

به یاد داشته باشید، پیانوها نه تنها سنگین هستند، بلکه ناخوشایند نیز هستند. عمودی ها تمام وزن خود را در نیمه بالایی حمل می کنند و پایه های آنها می توانند شکننده باشند، بنابراین به نیروی کمکی برای کمک نیاز خواهید داشت.

تجهیزات مناسب را دریافت کنید

تسمه های سنگین را اجاره یا خریداری کنید که چسبندگی بهتری روی پیانو ایجاد می کند. شما همچنین به یک عروسک مبلمان نیاز دارید که بتواند وزن پیانو را تحمل کند. همچنین می توان از تسمه ها برای محکم کردن پیانو به دالی و کامیون در حال حرکت استفاده کرد.

اگر شک دارید، با یک باربری صحبت کنید. بسته به نوع پیانویی که برای جابه جایی دارید آنها شما را راهنمایی می کنند و  پیشنهاداتی را ارائه می دهند.

همچنین باید برای محافظت از پیانو در برابر ضربه، پتو دردسترس داشته باشید این به محافظت از دیوارها در برابر ترک ها و خراش ها نیز کمک می کند.

اولین قدم برای حرکت دادن پیانو، بستن و قفل کردن درب کیبورد است. این کار از باز شدن آن در حین حرکت جلوگیری می کند. کلیدها شکننده هستند و باید محافظت شوند.

اگر درب کیبورد قفل نمی شود، هنگام پیچیدن پیانو مطمئن شوید که درب آن بسته است. از چسب برای بسته نگه داشتن درب آن استفاده نکنید زیرا به سطح چوب آسیب می رساند.

همچنین میتوانید بخوانید

بیمه باربری چیست و چرا فرستنده ها به آن نیاز دارند؟

با پتو یا بالشتک، پیانو را بپیچید. مطمئن شوید که گوشه ها محافظت می شوند و پتو را با نوار بسته بندی محکم کنید. از تماس نوار با سطح پیانو جلوگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که پتو یا بالشتک به اندازه کافی ضخیم است که پیانو را از هرگونه ضربه ای که ممکن است ایجاد کند محافظت کند.

بلند کردن پیانو

هنگامی که پیانو را در موقعیت خود قرار می دهید، چه روی کامیون یا در مکان دیگری در خانه، باید به خاطر داشته باشید که آن را با پایه هایش بلند نکنید. پاها به شدت آسیب پذیر هستند. همچنین پیانو را در وضعیت عمودی نگه دارید. گذاشتن آن به پهلو برای مکانیک درونی خوب نیست.

دو نفر را درانتهای پیانو قرار دهید و تسمه های متحرک را زیر قسمت پایینی پیانو قرار دهید و در هر انتهای آن یک بند قرار دهید.

در حالی که هر نفر انتهای هر بند را در دست گرفته است (حالا باید چهار نفر کمک کنند که هر کدام چهار گوشه را نگه می دارند)پیانو را بردالی مبلمان قرار دهید،اکنون آن را محکم کنید و مطمئن شوید که پایه‌های پیانو روی دالی قرار گرفته‌اند.اگر پیانو چرخ‌ دارد، باید چرخ‌ها را در جای خود قفل کنید (در صورت امکان) یا مطمئن شوید که پیانو به خوبی محکم شده است.پیانو باید در پشت کامیون و در کنار دیوار پشتی قرار گیرد – دیواری که کابین داخلی کامیون را از فضای بار جدا می کند. این یکی از اولین قطعاتی خواهد بود که بسته بندی می کنید و یکی از آخرین قطعاتی است که در مکان جدید تخلیه می کنید.

بسیاری از سازندگان پیانو استفاده از تخته های چوبی را برای اطمینان از سطح کف پیانو پیشنهاد می کنند زیرا بیشتر فضاهای کامیون تراز نیستند. این به کاهش فشار روی چرخ‌ها و پایه‌های پیانو کمک می‌کند که در حین حرکت فشار می‌آورند تا ثابت شوند. اگر از تخته استفاده می کنید، آنها را در امتداد دیوار پشتی قرار دهید.

پیانو را از روی دالی روی تخته ها بلند کنید.با استفاده از تسمه های متحرک، پیانو را به دیوار کامیون محکم کنید.بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیانو نمی تواند در حین حرکت کامیون بچرخد یا واژگون شود.

قبل از اینکه به خانه جدید خود نقل مکان کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید پیانو کجا خواهد رفت. بایدهر بار که پیانو جابجا می شود، باید کوک شود. در حالی که پیانوها اجسام سنگینی هستند و بسیار محکم به نظر می رسند، عملکرد درونی آنها به حرکات و ضربه ها حساس است. یک تیونر حرفه ای صدای آن را دوباره عالی خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *